Met de bus

BusletterDe lang verwachte dag is daar: maandagmorgen met de bus op naar het bos. Natuurlijk is dat altijd weer spannend, soms een heuse eerste eigen ‘wereldreis’. Maar met de deelnamekaart bij de hand zal alles op rolletjes verlopen. Voor de busreis staat onderstaande informatie op de deelnamekaart.

Opstapplaats

De opstapplaats is altijd in de buurt van de school. Daar vertrekt de bus waarin uw kind is ingedeeld en ‘s middags komt de bus daar ook weer aan.

Vertrek- & aankomsttijd

Zorg dat uw kind ruim op tijd op de opstapplaats is, zeker op maandag! De tijden zijn streeftijden en kunnen dus afwijken!

De exacte tijden waarop de bus vertrekt en aankomt bij de opstapplek van uw kind staan op de deelnamekaart.

De bussen komen om 9.15 uur in het bos aan en vertrekken om 17.00 uur. Vertrek en aankomst op de opstapplaats is afhankelijk van de te rijden route.  De reistijd varieert van 10 tot 60 minuten.

Busletter

Soms stoppen er meer bussen op de opstapplaats. Laat uw kind in de bus stappen met dezelfde letter als op de deelnamekaart staat. Uw kind komt ‘s middags in de bus met dezelfde letter weer terug naar de opstapplaats.

Maandagmiddag besteden wij vooral bij de jongste groepen extra aandacht aan het instappen. Zo weten wij zeker dat ook de jongste kinderen allemaal in de juiste bus naar huis zitten.

Tijdens de rit

Peereboom Touringcars is al decennia onze partner voor het busvervoer. Dat houden wij heel graag zo! U kunt hierbij helpen, door met uw kind te bespreken hoe ze zich horen te gedragen in de bus. Dit houdt in:

• Niet eten en drinken in de bus;
  • Alles wat ze in het bos vinden en niet in hun tas past gaat niet mee in de bus;
  • Tijdens de busrit blijf je zitten met riem om;
  • Eventuele rommel en afval blijft niet in de bus, maar stoppen ze in hun tas;
  • En bovenal, goed luisteren naar de busouder en buschauffeur!