Vakantiespelen in coronatijd

Door de (aanstaande) versoepelingen van de coronaregels kunnen de Vakantiespelen 2021 hoogstwaarschijnlijk doorgaan. Het bestuur houdt de situatie scherp in de gaten, de veiligheid van de kinderen en de vrijwilligers blijft het belangrijkst.

Hoe ziet aankomende zomer eruit? Op deze pagina vindt je alle informatie voor de Vakantiespelen 2021. De belangrijkste verschillen tussen dit jaar en voorgaande jaren worden  hier uitgelegd. We hopen leuke maar vooral veilige spelweken te organiseren.

Minder capaciteit

Om genoeg afstand te houden tussen de vrijwilligers, kunnen er minder vrijwilligers aanwezig zijn. Daarom kunnen er dit jaar minder kinderen meedoen dan anders. Daarom is de aanmelding voor kinderen momenteel gesloten.

Geld terug

Ondanks alles kan het gebeuren dat de Vakantiespelen niet door kunnen gaan. Dan krijg je natuurlijk je geld terug. Wanneer dit het geval is, krijg je hierover een mail. Je kunt dan kiezen om het volledige deelnamebedrag (of een deel daarvan) terug te laten storten. Ook is het mogelijk de aanmelding om te zetten naar een deelname voor volgend jaar.

Overnachting groep 8

Voordat de spelweek begint, besluiten we of de overnachting voor de kinderen uit groep 8 door kan gaan. Hierover krijg je uiterlijk de zondag voordat de week begint een mail. Wanneer de overnachting wel door gaat, kunnen ook hiervoor extra maatregelen gelden bovenop de maatregelen die we al nemen voor de spelweken. Deze worden ook via de mail bekend gemaakt.

Extra maatregelen

Voorlopig gaan we uit van de volgende maatregelen om de Vakantiespelen veilig te organiseren:

• Extra wc’s en extra schoonmaakmomenten

Er zullen dit jaar meer (eco-)toiletten worden geplaatst. Deze worden minimaal 3 keer per dag
    schoongemaakt.

• Zo vaak mogelijk handen wassen!

Bij alle toiletten zal handgel of zeep staan om de handen te wassen. Ook krijgt elke groep een
    eigen voorraad handgel. Rondom eetmomenten zal er ook extra aandacht zijn voor het handen
    wassen.

• Testen en afstand houden

De vrijwilligers worden getest voor ze naar het bos gaan. Voor de veiligheid houden ze altijd 1,5 meter afstand van busouders, buschauffeurs en anderen. De vrijwilligers houden ook (waar mogelijk) 1,5 meter afstand van de kinderen.