Vakantiespelen in coronatijd

Met de huidige maatregelen van de overheid kunnen de Vakantiespelen niet door gaan. Het bestuur van Stichting Vakantiespelen is toch aan het kijken hoe het wél door kan gaan bij versoepeling van de maatregelen. Hierbij is de veiligheid van de kinderen en de vrijwilligers het belangrijkst. Hoe ziet aankomende zomer eruit? Op deze pagina vindt je alle informatie voor de Vakantiespelen 2021. De belangrijkste verschillen tussen dit jaar en voorgaande jaren worden  hier uitgelegd. We hopen leuke maar vooral veilige spelweken te organiseren.

Wachtlijst

Om genoeg afstand te houden tussen de vrijwilligers, kunnen er minder vrijwilligers aanwezig zijn. Daarom kunnen er dit jaar minder kinderen meedoen dan anders. Per spelweek is er plaats voor 6 groepen van 30 kinderen. Als je je kind aanmeld in een week die vol zit, komt je kind op de wachtlijst. Je ontvangt dan een mail waarin dit wordt uitgelegd. Wanneer er dan een plekje vrijkomt, krijg je ook een mail. Dan is het mogelijk alsnog mee te doen.
Op deze pagina staat een indicatie van de vrije plekken per week. Als je je kind aanmeldt voor een andere week dan normaal, kijk dan goed naar de opstapplekken voor de busreis.

Geld terug

Ondanks alles kan het gebeuren dat de Vakantiespelen niet door kunnen gaan. Dan krijg je natuurlijk je geld terug. Wanneer dit het geval is, krijg je hierover een mail. Je kunt dan kiezen om het volledige deelnamebedrag (of een deel daarvan) terug te laten storten. Ook is het mogelijk de aanmelding om te zetten naar een deelname voor volgend jaar.

Overnachting groep 8

Voordat de spelweek begint, besluiten we of de overnachting voor de kinderen uit groep 8 door kan gaan. Hierover krijg je uiterlijk de zondag voordat de week begint een mail. Wanneer de overnachting wel door gaat, kunnen ook hiervoor extra maatregelen gelden bovenop de maatregelen die we al nemen voor de spelweken. Deze worden ook via de mail bekend gemaakt.

Extra maatregelen

Voorlopig gaan we uit van de volgende maatregelen om de Vakantiespelen veilig te organiseren:

• Extra wc’s en extra schoonmaakmomenten

Er zullen dit jaar meer (eco-)toiletten worden geplaatst. Deze worden minimaal 3 keer per dag
    schoongemaakt.

• Zo vaak mogelijk handen wassen!

Bij alle toiletten zal handgel of zeep staan om de handen te wassen. Ook krijgt elke groep een
    eigen voorraad handgel. Rondom eetmomenten zal er ook extra aandacht zijn voor het handen
    wassen.

• Overal 1,5 meter afstand tussen mensen van 13 jaar en ouder.

De vrijwilligers houden 1,5 meter afstand van elkaar. De vrijwilligers houden ook zoveel mogelijk
    1,5 meter afstand van de kinderen.

• Mondkapjes

In alle binnenruimtes draagt iedereen van 13 jaar en ouder een mondkapje. In de bussen volgen
    we het beleid van het busbedrijf.