ANBI

Internetadres www.stichtingvakantiespelen.nl
E-mailadres info@stichtingvakantiespelen.nl

Doelstelling

Al meer dan 50 jaar zijn de Vakantiespelen een begrip in Westfriesland en omstreken. De Stichting Vakantiespelen heeft zich ten doel gesteld om jaarlijks deze avontuurlijke vakantieweek te organiseren voor alle kinderen uit onze regio.

Gedurende vier weken brengen wij meer dan 1000 kinderen naar het Dijkgatbos voor een week vol sport, spel en buitenleven. Een vaste plek in het leven van vele kinderen vanaf 6 jaar waar zij een week per jaar hun drukke, digitale leventje van alledag kunnen ontvluchten.

Na de basisschool mogen ze terugkomen bij onze survivalweek Exper en vanaf 16 jaar mogen ze zelf hun eerste stappen zetten in het vrijwilligersleven. Ruim 300 vrijwilligers hebben hun hart verloren aan de Vakantiespelen en maken dit evenement elk jaar weer mogelijk.

Bij de Vakantiespelen maak je niet alleen vrienden voor het leven, de Vakantiespelen is een vriend voor het leven.

Bestuurders

Het bestuur van de stichting bestaat uit de volgende natuurlijke personen:

Braaf, Wessel Sebastiaan

Burger, Maren

Doedens, Paul

Greuter, Johannes Jacobus Gerardus
Penningmeester

Kadijk, Julia Naomi

Nan, Wilco
Secretaris

Visch, Saskia

Vlaar, Thijs Laurens

Wagenaar, Debbie

Beloningsbeleid

Het beloningsbeleid is vastgelegd in artikel 9 van het Huishoudelijk Regelement van de stichting, en is als volgt:

1. Bestuursleden, leden van een subgroep en vrijwilligers hebben in principe een onbezoldigde functie binnen de stichting.
  2. In specifieke gevallen kan het bestuur besluiten tot het toekennen van een vrijwilligersvergoeding.
  3. Het bestuur hanteert een ontmoedigingsbeleid t.a.v. onkostenvergoeding. Bestuursleden, leden van een subgroep en vrijwilligers kunnen bij het maken van specifieke onkosten (bijvoorbeeld reiskosten) deze declareren. Het bestuur geeft al dan niet akkoord voor een declaratie.
  4. Eventuele reiskosten die vrijwilligers maken om naar het bos te gaan tijdens de weken komen niet voor vergoeding in aanmerking.

Jaarstukken

Beleidsplan