Leiding

Leiding groepsfoto monumentOnze leiding bestaat hoofdzakelijk uit scholieren en studenten van 16 tot ongeveer 25 jaar. Deze werven wij in de eerste plaats via bekende leiding. Met 1200 deelnemende kinderen per jaar is er na verloop van tijd natuurlijk ook een grote groep potentiële leiding ‘in huis’. Als oud-deelnemers 16 jaar zijn geworden, ontvangen zij dan ook een brief met daarin de vraag of zij leiding willen worden. Verder werven we via de lokale media.

Alle vrijwilligers van de stichting zijn in het bezit van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Daarnaast is nieuwe leiding is verplicht deel te nemen aan ons kennismakingsweekend. In dit weekend leren nieuwe leiding en staf (bestuursleden en coördinatoren) elkaar kennen, en wordt leiding getraind. Nieuwe leiding krijgt zo een beeld van een week Vakantiespelen, en staf leert de nieuwe leiding goed kennen. Bij eventuele twijfel over de geschiktheid heeft de staf het laatste woord over deelname aan de weken.

De leidingteams worden in het weekend vóór de week samengesteld door de coördinatoren. Hierbij wordt gekeken naar verdeling van ervaring, EHBO-kennis en samenwerking. Verder sturen de coördinatoren de teams in de week aan. Zo zorgen we dat elk leidingteam voldoende kennis en ervaring heeft om uw kind op een veilige manier een leuke week te bezorgen.

Interesse om als leiding mee te doen aan de vakantiespelen? Lees hoe het werkt en hoe je je kunt aanmelden op de website voor leiding.